Tuesday, October 23, 2012

Η ιστορία της....πίτσας!

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η ιστορία της πίτσας? Πάντως εγώ μέχρι χθες δεν είχα.. ώσπου βρέθηκε μπροστά μου ένα κουτί πίτσας.. Στην προσπάθεια μου να το διπλώσω είδα ότι κάτι έγραφε στο πίσω μέρος του κουτιού! .. και επειδή ούτε φυλλάδιο για μασάζ ή ακόμα και απορρυπαντικό δεν περνάει από τα χέρια μου χωρίς να το διαβάσω.. είπα να δω τι λέει.. έλεγε ότι η λέξη πίτσα προέρχεται από τη λέξη πίτα και ξεκίνησε απο τους αρχαίους Έλληνες που την έφτιαχναν με διάφορα μυρωδικά και τυρί!! και μετά το πήραν οι Ιταλοί και το εξέλιξαν πολύ βεβαίως βεβαίως!! Ωρες ώρες νιώθω σαν τον γάμο ελληνικά στη χώρα που ζω και συγκεκριμένα με τη σκηνή με το κιμονό που σύμφωνα με τον πατέρα της πρωταγωνίστριας πρόερχεται από τη λέξη χειμώνας... όπως εκείνον δεν το πιστέψαν τότε (δικαίως βέβαια) έτσι δεν πιστεύουν και μένα όταν λέω για παράδειγμα ότι η λέξη egoism(εγωισμός) ή η λέξη nausea (ναυτία) ή ένα σωρό άλλες λέξεις προέρχονται από τα ελληνικά.. κάποιοι γελάνε κα δεν είναι λίγες οι φορές που έχω επιστρατεύσει τον αγαπητό κύριο google για να αποδείξει τα λεγόμενα μου!! 
Η αλήθεια είναι δυστυχώς ότι κάποιες φορές έχει χρειαστεί ακόμα και με Έλληνες συνομιλητές αυτό..
Χθες λοιπόν ήταν μια ευχάριστη έκπληξη και για μένα.. 
Δεν ήξερα λοιπόν ότι η πίτσα ξεκίνησε από την Αρχαία Ελλάδα.. Εσείς το ξέρατε?
Πόσο άπιστη είμαι όμως αποδείχθηκε σήμερα που το έλεγξα και στην εγκυκλοπαίδεια όπου ανακάλυψα ότι το κείμενο είναι ξεσηκωμένο από εκεί..
Voila....
Πήγα να πετάξω το κουτί.. δηλάδη η πίτσα είχε τελειώσει.. εξού και οι λεκέδες!!

10 comments:

Lyriel Bee said...

Πάρα πολύ ενδιαφέρον! Δεν το ήξερα είναι η αλήθεια για την προέλευση της λέξης, δεν ξαφνιάζομαι όμως. Καλά κάνεις και τους τα λες εκεί, πως είναι άπειρες οι ξένες λέξεις που έχουν ρίζα ελληνική, να μαθαίνουν λιγάκι. Εγώ εδώ παρατηρώ, πως είναι ένα μεγάλο ποσοστό τέτοιων λέξεων που ούτε καν το ήξερα πως υπήρχαν και στα αγγλικά, όπως παράδειγμα "plethora" και άλλες που δεν μου έρχονται τώρα. Όμως υπάρχει και το άλλο άκρο βέβαια, αυτό το αστείο που ανέφερες και συ με το κιμονό και τον χειμώνα, ή ακόμα καλύτερα σαν εκείνον που έλεγε πως ο Donald Duck είναι έλληνας και τον λένε Δονάλδιο Δάκιο :))

Φανή said...

Ενδιαφέρον! Για πολλές λέξεις είναι προφανής η ελληνική τους καταγωγή. Για κάποιες πάλι, όχι. Για την "πίτσα" ούτε που θα πήγαινε ο νους μου, και ας είναι τόσο κοντινό το "πίτα"!
{Fan, όπως λέμε sofan!}

Κάλη και Κατερίνα από Ανθομέλι said...

Γι αυτό κι εμείς την φτιάχνουμε πιο χορταστική και νόστιμη από τους Ιταλούς!
kathy by anthomeli

Unknown said...

Ούτε εμένα είχα παέι ποτέ το μυαλό μου!!!

Unknown said...

true!!!!

Unknown said...

Κάπου στη μέση είναι η αλήθεια.. δεν πρέπει να το παρακάνουμε αλλά όχι να μας ρωτάνε και αν καταλαβαίνουμε τι θα πει plethora!!!!!

myStickland said...

ούτε και εγω ήξερα οτι η πίτσα προέρχεται απο τους Έλληνες..αλλά αυτό με τις λέξεις,είναι εντυπωσιακό!
μια φορά διάβασα ενα άρθρο με τις λέξεις που χρησιμοποιούν οι άλλοι λαοί και είναι ελληνικές και πραγματικά έμεινα άφωνη..

Memaria said...

Δεν είχε και πολύ άδικο ο μπαμπάς της νύφης..απλά το παράκανε λίγο..!
Για την πίτσα δεν ήξερα ούτε εγώ...

evonita said...

ω ρε μπράβο!!! και η πίτσα ελληνική? ομολογώ δεν το ήξερα!!

Froghall said...

Nai mono pou den einai Elliniki alla Italiki opos to grafei ksekathara kai to kouti...i pita einai Elliniki pou ontos to kseroume :)

oraia zestoula pou tha exete sto Dubai :)